فواید پیاز در مصرف روزانه

Onion1

 

همهء ما از فواید بی نظیر پیاز شنیده ایم. شما میتوانید پیاز را خام، پخته، سرخ شده و حتی آبگیری شده مصرف کنید. پیاز نه تنها فواید بی اندازه ای در رژیم غذایی شما دارد، بلکه به عنوان یک ترمیم کننده طبیعی برای پوست و مو بسیار مفید است. 

حال، در واقع فواید پیاز چه چیزهایی هستند؟ در زیر چندی از منافع پیاز را مشاهده میکنید:

– زردینه ء موجود در پیاز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان در بدن عمل کرده و در نتیجه باعث افزایش ایمنی بدن میشوند.

– پیاز دارای مقدار زیادی گوگرد خوراکی میباشد که برای کلیه ها مفید هستند.

– ترکیبات آلی گوگرد که در پیاز و خانواده اش به مقدار فراوان وجود دارد به جلوگیری از سرطان کمک زیادی میکنند.

– پیاز به عنوان یک پایین آورنده فشار خون اثبات شده است که حتی بهتر از برخی داروهای فشار خون عمل میکند.

– پیاز دارای کالری خیلی کمی است که بیشتر از کربوهیدرات و فیبر تشکیل شده. 1 پیاز متوسط خام دارای 40 کالری، 10 گرم کربوهیدرات، 1.9 گرم فیبر و 1.2 گرم پروتئین میباشد.

– خواص آنتی بیوتیکی پیاز به ما کمک میکند تا از عفونت ها و بیماری ها دور بمانیم.

– 1 پیاز متوسط بیش از 20 درصد ویتامین سی مورد نیاز بدن رو تامین میکند.

– مصرف روزانه پیاز به خواب بهتر کمک میکند.

– پیاز به پیشرفت دستگاه گوارش کمک میکنند. مصرف روزانه پیاز به دستگاه گوارش شما کمک میکند تا عملکرد بهتر و راحت تری داشته باشد.

– پیاز انسولین خون را بالابرده و در نتیجه باعث کنترل کردن قند خون مخصوصا» در بیماریهایی مانند دیابت میشود.

– مصرف روزانه پیاز همچنین به پایین آوردن کلسترول و مشکلات قلبی کمک میکند.

onions2

– پیاز پر از ویتامین ب 6 و گوگرد است که باعث پایین آوردن فشار خون میباشد.

– افرادی که روزانه پیاز مصرف میکنند 15 تا 20 درصد کمتر از آنهایی که استفاده نمیکنند در خطر بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

– آب پیاز به درمان بیماری های چشمی و گوشی کمک میکنند. آب پیاز همچنین در ساخت برخی خمیر دندان ها و قطره های چشم استفاده میشود.

– در زنان؛ مصرف پیاز خام چند روز قبل از چرخه قاعدگی به مشکلات یا بیماری های قاعدگی کمک میکند.

– پیاز ها پر از فیبر، کلسیم، آهن، ویتامین های بی، پروتئین، آب و ویتامین سی هستند.

– یک فرد معمولی برای استفاده از منافع پیاز باید بین 100 تا 150 گرم پیاز را در روز مصرف کند.

شما میتونید پیاز رو سرخ کنید، در سوپ استفاده کنید، بخارپز کنید، بپزید و حتی آبش رو بگیرید. این گیاه بی نظیر شاید اشک شما رو در بیاره و بوی ناخوشیندش تا ساعت ها در آشپزخانه بپیچه، اما بهرهء منافع بی نظیرش تا سالها در بدنتون موندنیست.

Onions3

Advertisements
این نوشته در خوراکها، فواید و ارزش های غذایی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخ بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s